زبان Lang

‌اعلانیه‌ای وجود ندارد

بار اول است که از نسخه جدید سایت بازدید می‌کنید؟ آیا تمایل دارید که راهنمای سایت را مطالعه فرمایید؟
کاظم راست گفتار با اشاره به اینکه سینما دچار بحران اقتصادی شده است، تاکید کرد در این شرایط نابسامان برخی با پول‌های کثیف خود سینما را تسخیر کرده‌اند.
سه شنبه 1398/3/7 ساعت 10:44
سازنده فیلم «انگل» که در جشنواره فیلم کن امسال موفق به کسب جایزه نخل طلا شد، در کشورش با اقبال روبه‌رو شد.
سه شنبه 1398/3/7 ساعت 10:40
راهیابی فیلم کوتاه "زندگی لزج" اثر محسن مهری دروی به جشنواره فیلم کوتاه shorTS ایتالیا جشنواره shorTs که از جشنواره های مطرح ایتالیا در زمینه فیلم کوتاه به شمار می رود، برای بیستمین سال متوالی در تاریخ 28 ژوئن تا 7 جولای در شهر تریست برگزار می گردد. در این دوره جشنواره 82 فیلم از 30 کشور مختلف به رقابت می پردازند. "زندگی لزج" اولین اثر فیلمساز جوان محسن مهری دروی و به تهیه کنندگی آقایان معین تک روستا و علیرضا رحیم زاده است که در بهار 97 به اتمام رسیده است. در خلاصه این اثر آمده است: مردی تنها در خانه ای تاریک میان ملیون ها تخم مرغ زندگی می کند، او می خواهد با شخصی تماس بگیرد که موفق نمی شود.تا اینکه تلفن خانه زنگ می خورد... این فیلم پیش از این نیز در جشنواره های زیر حضور داشته است: شصت و یکمین جشنواره منطقه ای اردبیل_مشکین شهر سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 2018 شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه تیرانا نوزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ازمیر 2018 دهمین جشنواره دانشجویی واتراسپرایت انگلستان ششمین جشنواره فیلم کوتاه چنای هندوستان نهمین جشنواره Queens World آمریکا بیستمین جشنواره cellu l’art آلمان دومین جشنواره فیلم مستقل قبرس پانزدهمین جشنواره فیلم های آسیایی آمریکایی هاوستون آمریکا چهارمین جشنواره فیلم کوتاه Art Slope آمریکا گروه پخش دریچه سینما مسئولیت پخش بین المللی این اثر را به عهده دارند.
دوشنبه 1398/3/6 ساعت 16:24
راهیابی فیلم کوتاه "زندگی لزج" به جشنواره فیلم کوتاه فیگاری ایتالیا جشنواره فیلم کوتاه فیگاری از سال 2011 تا کنون هرساله در ماه ژوئن برگزار می گردد. نهمین دوره این جشنواره در تاریخ 14 تا 23 ماه ژوئن در شهر اولبیا برگزار خواهد شد. این جشنواره و باز فیلم، به آثار فیلم کوتاه فیلمسازان جوان و سینمای مستقل اختصاص دارد. "زندگی لزج" اولین اثر فیلمساز جوان محسن مهری دروی و به تهیه کنندگی آقایان معین تک روستا و علیرضا رحیم زاده است که در بهار 97 به اتمام رسیده است. در خلاصه این اثر آمده است: مردی تنها در خانه ای تاریک میان ملیون ها تخم مرغ زندگی می کند، او می خواهد با شخصی تماس بگیرد که موفق نمی شود.تا اینکه تلفن خانه زنگ می خورد... این فیلم پیش از این نیز در جشنواره های زیر حضور داشته است: شصت و یکمین جشنواره منطقه ای اردبیل_مشکین شهر سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 2018 شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه تیرانا نوزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ازمیر 2018 دهمین جشنواره دانشجویی واتراسپرایت انگلستان ششمین جشنواره فیلم کوتاه چنای هندوستان نهمین جشنواره Queens World آمریکا بیستمین جشنواره cellu l’art آلمان دومین جشنواره فیلم مستقل قبرس پانزدهمین جشنواره فیلم های آسیایی آمریکایی هاوستون آمریکا چهارمین جشنواره فیلم کوتاه Art Slope آمریکا گروه پخش دریچه سینما مسئولیت پخش بین المللی این اثر را به عهده دارند.
دوشنبه 1398/3/6 ساعت 11:49
پروژه سینمایی «سكوت خبری» ساخته وحید نعمتی این روزها در مراحل انتهایی تدوین قرار گرفته است؛ تولید این اثر در اواسط خرداد ماه سال جاری به اتمام می رسد.
شنبه 1398/3/5 ساعت 13:57
حبیب اسماعیلی معتقد است که نظام اکران باید به گونه‌ای باشد که همزمان چراغ سینماها روشن باشد و همه دفاتر پخش فیلم نیز فعالیت کنند.
شنبه 1398/3/5 ساعت 13:38
کارگردانی که ۶ سال پس از دریافت نخل طلا با فیلم تازه‌اش به جشنواره فیلم کن بازگشته است، این بار با اعتراض وسیع مخاطبان این رویداد روبه‌رو شد.
شنبه 1398/3/5 ساعت 13:35
هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن شب گذشته با معرفی برندگان به کار خود خاتمه داد که در این میان چهره‌هایی بودند که تصور می‌شد باید از کامیابان باشند اما این اتفاق برایشان رخ نداد.
شنبه 1398/3/5 ساعت 13:32
شب پیش هیات داوران بخش «نوعی نگاه» هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن، جایزه بزرگ این بخش رقابتی را به کریم آینوز کارگردان برزیلی دادند.
شنبه 1398/3/4 ساعت 10:41
هیچ فرمول واقعی در مورد سینمای كلاسیك وجود ندارد؛ سینمایی كه هیچ وقت از تماشایش خسته نمی­‌شویم. سینمای كلاسیك حس درست بودن فضاسازی و داستان را در ما ایجاد می‌­كند كه در زمانه‌ی خودش و هر بار كه فیلمی كلاسیك را تماشا می­‌كنیم؛ این حس وجود دارد. با گذشت زمان، توان چنین آثاری از بین نمی‌­رود یا كم نمی­‌شود بلكه عملاً رشد كرده و زیاد می­‌شود كه دلیلش را باید در نقش‌مایه‌­ها و درونمایه­‌هایی جستجو كرد كه مربوط به مكان یا فرهنگ خاصی نیستند و همه­‌گیر و جهانی‌­اند. البته چنین سخنی به این معنا نیست كه ما برای آثاری كه درونمایه­‌های جهانی و كلی ندارند؛ ارزشی قائل نیستیم. حتی اگر داستان فیلمی محدود به اقلیمی خاص و زمان به‌خصوصی باشد، چه بسا ممكن است به تجربه‌ی زندگی ما ربطی پیدا كند. با این حال به‌طور طبیعی، درونمایه­‌ای توجه ما را جلب می‌­كند كه نكته‌ی مهمی را برای ما بازگو كند. چنین فیلم‌­هایی برای ما الویت بیش‌­تری پیدا می‌­كنند تا آثاری كه فاقد چنین درونمایه­‌هایی هستند. به عبارت دیگر اگر فیلمی تلاش می‌­كند تا چیز مهمی را برای ما بازگو كند؛ موضوع و درونمایه‌­اش نباید كسل‌­كننده یا بدیهی باشد، بلكه توجه ما را جلب كرده یا ما را به تردید انداخته و باعث شود در آن كنكاش كنیم.
شنبه 1398/3/4 ساعت 10:39